top of page
  • Foto van schrijverStudio Spoormakers

Fotografie tips voor bedrijven

Bijgewerkt op: 16 jun. 2020

Misschien heb je nu wat extra tijd over omdat het rustiger is in je bedrijf. Natuurlijk liggen er altijd nog wat klusjes op je te wachten waar je nooit aan toe komt. Er zijn ook wat dingen waar je niet direct aan denkt, maar die ook belangrijk zijn!


Eén daarvan is content maken. Neem eens wat tijd de komende dagen om bijvoorbeeld wat foto’s van je bedrijf en producten te maken. Kijk eens met een ander oog naar je bedrijf en leg dat vast.

Vind je het moeilijk om foto’s te maken, dan heb ik hier wat tips voor je. Wees gerust je kan de

foto’s gewoon met je telefoon maken!



6 FOTOGRAFIE TIPS
  1. Kijk eerst eens rustig om je heen en bedenk wat je wil gaan fotograferen.

  2. Werk in thema’s. Ga je beginnen met ‘de nieuwe collectie’ of ‘achter de schermen’, voorjaarstrends, of zet je bepaalde kleuren in de schijnwerpers?

  3. Locatie: Als je weet wat je gaat fotograferen is het belangrijk dat je een goede locatie uitzoekt. Buiten is er bijna altijd goed licht, maar let dan op dat de omgeving niet te veel afleidt. (te druk, veel viezigheid op bijv. de straat, te veel storende objecten etc.) Binnen is het meestal iets rustiger, maar let dan goed op het licht. Fotografeer zo dicht mogelijk bij een raam en doe eventueel zelfs de lichten uit.

  4. Beeld: Let op dat je je het hele product in beeld brengt. Ga door je hurken om bijvoorbeeld een schoen goed van de zijkant te fotograferen, zo krijg je geen raar vervormd beeld. Zet je ‘grid’ aan op je telefoon, dit zijn hulplijnen. Zorg dat je belangrijkste product of in het midden, maar voor een iets spannender beeld, op een kruising van je ‘grid’ plaatst. En let op dat je horizon recht loopt.

  5. Styling: Wil je niet alleen je product fotograferen, maar er nog wat ‘props’ aan toe voegen? Let dan op het volgende: Zorg dat de kleuren goed met elkaar combineren en gebruik props uit hetzelfde kleurenpalet. Zorg dat je alles netjes recht legt, of in ieder geval in strakke lijnen, dat is rustig voor het oog en leidt de aandacht naar het product waar het om gaat. Je kan de setting vanaf de zijkant fotograferen, maar natuurlijk ook van boven, dan heb je een zgn. flatlay!

  6. Inspiratie nodig? Gebruik Pinterest, probeer wat zoektermen uit, en maak een bord van de leukste inspiratie foto’s.


Succes!


bottom of page